Ban Ki Mun ENSZ főtitkár az UNESCO programindító rendezvényén a várható előnyök felől közelítette meg a lányok iskolázásának feladatát - a világszervezet multicégekkel fog össze a közös célért.

 

Május 26-án Párizsban indították útjára az UNESCO, az ENSZ oktatási, tudományos és kulturális ügyekért felelős ügynöksége „Globális partnerség a lányok és nők oktatásáért” nevű kezdeményezését. Az ENSZ-főtitkár helyszínen elhangzott szavai szerint a tudáshoz való hozzáférés megteremti az anyák új generációját, akik már lányaik iskolázásához is ragaszkodni fognak. Emlékeztetett rá, hogy az oktatás üzenetet közvetít: aki iskolába jár, annak van jövője, annak számít a véleménye.

Az UNESCO statisztikái szerint jelenleg 39 millió olyan lány él, akik koruk szerint már középiskolások lehetnének, de még az alapfokú oktatásba sem íratták be őket. A világ csaknem 800 millió írástudatlanjának kétharmada nő, és az oktatás terén csak a Föld államainak egyharmadában mutatkozik egyensúly a nemek arányában.

- A tanuláshoz mindenkinek joga van, de ez nem mindenki számára valós lehetőség. A legtöbbször a diszkrimináció akadályozza a beiskolázást, ezért kell felvennünk a harcot az egyenlőtlenséggel, az igazságtalansággal – mondta a főtitkár. – A Globális partnerség, amit ma elindítunk, két pontra fókuszál: a középfokú oktatásra és az írni-olvasni tudásra. Mindkettő óriási társadalmi hozadékkal bír. A nők és lányok képzése csökkenti a termékenységi rátát, miközben növeli a gazdasági termelékenységet – tette hozzá.

A partnerség nem üres szlogen, hiszen az ENSZ olyan multicégekkel és nemzetközi szervezetekkel fog össze, mint a Nokia, a Procter and Gamble, a Microsoft, az Apple, a Packard Alapítvány vagy a GEMS Education tanácsadócég.

(Via: ENSZ hírek)